En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation de cookies à des fins statistiques anonymes.
En savoir plus sur la gestion des cookies

Plymouth 2013

Tous les articles (5)
  • Home sweet home....

    Par FRANCOIS CARRIE, publié le vendredi 24 mai 2013 15:47 - Mis à jour le vendredi 24 mai 2013 15:47

     Vendredi 24 mai : nous sommes de retour avec des souvenirs plein la tête de ces belles excursions dans le Sud Ouest de l'Angleterre.

    Nous n'avons pas pu mettre d'articles en ligne pendant le séjour car les maisons où nous étions n'avaient pas de wifi , nous en sommes désolés mais nous allons rattraper le temps perdu maintenant que nous sommes rentrés et vous raconter ce beau voyage en quelques épisodes. 

    Voici les premières images de notre groupe.

    Dans le petit port de Looe au sud de Plymouth.

    Sur la plage au pied des ruines du château du Roi Arthur.

    Une escalade mémorable de Haytor dans le parc de Dartmoor, certains ont été plus rapides que d'autres mais tous sont arrivés au sommet!

    Une chasse au trésor dans le parc du Dartmoor sous un beau soleil ce jour-là! 

    A bientôt pour la suite du récit de nos aventures!

  • Bien arrivés sur le sol anglais

    Par coordo dupaysblanc, publié le mardi 21 mai 2013 09:56 - Mis à jour le mardi 21 mai 2013 09:57

     ce dimanche 19 mai.

    Après une visite guidée de la ville, les élèves ont rejoint les familles d'accueil vers 18H

  • Je m'entraine!

    Par FRANCOIS CARRIE, publié le mardi 14 mai 2013 14:32 - Mis à jour le mardi 14 mai 2013 14:32

     Tu as appris les expressions usuelles du "survival kit" pour dialoguer avec les anglais dans différentes situations, vérifie avec cet exercice que tu sais bien quoi dire! 

    Il suffit de faire glisser la réponse qui convient avec la souris devant la question.

    Good luck!

    http://yvanbaptiste.pagesperso-orange.fr/trip/trip03.htm

  • Survival kit: say it in English!

    Par FRANCOIS CARRIE, publié le lundi 13 mai 2013 22:32 - Mis à jour le lundi 13 mai 2013 22:32

     Quelques fondamentaux qu'il convient de connaître pour se faire comprendre à Plymouth!

    LANGUAGE   the most important words

    Please / Thank you (very much)

    To accept: Yes, please

    To refuse:  No, thank you

    After hearing 'thank you': You're welcome! / Don't mention it! / It's all right! / That's okay!

    Hello / Good morning / Good afternoon / Good evening / Good night / Goodbye

    Excuse me (before) / I'm sorry (after)

    If you don't understand:

    (I beg your) pardon?  / Can you repeat please? / Can you speak more slowly please?

    I don't understand / I didn't understand / I didn't catch that / I didn't hear you

    How do you spell it? Can you write it down for me please?

    First meeting on the coach park

    How do you do? (Formal) / Pleased to meet you.

    Pleased to meet you. 

    I'm ________  / This is ________

    This is my luggage. Where shall I put my luggage? (in the boot !)

    In the car while driving to your host family

    Your seatbelt!

    How are you? (I'm fine, thank you  / I'm tired)

    You must be tired. (Yes, I am / It's okay, I'm fine)

    Where are you from?

    (I am / We are from _________, in the __________ of France )

    Is this your first visit to England / you first time in _______?

    (Yes, it is / No, I've been to England before. I last visited England in 19__)

    Have you been to England before? (Yes I have / No, never)

    How was your trip? I had a nice trip / crossing, thank you. / The sea was calm (=/= rough)  / I was/wasn't sick on the boat / I'm a bit tired / I'm very tired.

    How is your English? (It's okay / It's so-so / I get by / It's poor / It's terrible)

    How long have you studied English? (I have learnt English for __ years)

    Your English is very good / You speak English very well.

    When getting home, on the first evening

    Follow me / This is your room / Your room is upstairs / You will have to share.

    The rules: Please don't eat or smoke in your room. / You mustn't _____ / You can't _____ in your room.

    This is the bathroom / the toilet.

    You can wash / have a bath  / have a shower in the evening / in the morning.

    Don't forget to flush the toilet!

    Are you hungry? Would you like something to eat? A snack or something hot?

    Are you thirsty? Would you like something to drink?

    Is there any food you don't like?

    You may need to say:

    I've brought you a little present from home.

    May I use the bathroom/ toilet? / Where can I wash my hands? 

    Is it okay if I have a shower? / Do you mind if I have a shower?

    Could I have a towel, please?

    Do you think I could have another blanket / pillow, please?

    Do you think I could have a few more coat hangers, please?

    Where shall I put my coat / my shoes / my dirty laundry?

    Where do I put the rubbish?

    How do you switch on / off the light? / How does it work?

    Can I borrow an iron / a hairdryer / an adaptor?

    The ___ is broken / The ___ doesn't work.

    May I watch television (with you)?

    I am hungry; may I have something to eat?

    I'm tired; may I go to bed now?

    Would you excuse me/us, I'm going to my room.

    What time do I have to get up? / What time are we getting up / leaving the house tomorrow?

    Could you please call me at six thirty / seven / seven thirty?

    We are meeting at _____  tomorrow morning.

    Good night! Sleep well!

    There is no hot water in the bathroom / no toilet paper.

    May I phone the group leader? / I need to speak to my teacher / Can I ring Mr __ / Mrs __?

    Health

    I don't feel very well / I feel a bit sick / I have a headache / I have a bad stomach /

     I have toothache / I have a sore throat / My __(body part) _ ache(s) / I'm ill.

    I feel sick / I have been sick.

    I am allergic to cats / smoke / penicillin /etc.

    I'm asthmatic  / I need my inhaler.

    My period has started / I need some tampons/towels.

    I've got diarrhoea / I'm constipated

    The morning after

    You may hear:

    Good morning

    How are you today? (Fine / very well thank you  / so-so. And you?)

    Did you sleep well?  (Yes, thank you, very well)

    Were you cold / okay? Is your room warm enough?

    Do you need an extra blanket / pillow?

    What would you like for breakfast? Tea / coffee / cereals?

    This is your packed lunch.

    I'm going to take you to the meeting point.

    I will show you how to get to the meeting point.

    See you later / tonight. You have to be back at five. / Have a nice day

    What time should I/we be back?

    Can you show me/us the way to the meeting point?

    After your first day

    I'm back / We're back!

    I had a lovely day  / I enjoyed myself a lot today / We went to ___  /  We visited ___

    It was great, exciting  =/= It was boring

    Hello / Good evening

    How was your day?

    Where did you go today? What did you visit? Did you enjoy yourself?

    Your parents phoned. You have to phone them back.

    Where are you going tomorrow?

    Meals at home

    What time is breakfast / dinner?

    Shall I lay the table?

    May I have a little of this please?  / I have a sweet tooth

    Would you like some ___?  (Yes, please / No, thank you, I'm not very keen on ___)

    May I have some more please?

    I don't particularly like ___, I'd prefer ___ if you don't mind.

    I'm a vegetarian / I can only eat Kosher  / Muslim / Halal food.

    I'm very sorry but I'm not allowed to eat _____  (meat  / pork / beef / shellfish)

    Can I help you with the washing up?

    That was nice / delicious / super / excellent.  / I really enjoyed that.

    Would you like some more ___? (Yes, please, but only a little / No, thank you, it was very nice)

    Shopping

    Push / Pull / Open  / Closed / Cash desk

    Can I help you? No, thank you, I'm just looking! / We are together.

    Do you have ___? / I would like __ / Do you sell ___? / I'm looking for ___

    How much is it? / It's too expensive. / I have nothing smaller, sorry.

    Sorry, I haven't got enough money? / Sorry, I haven't got enough change.

    It's a gift, could wrap it up please?

    I don't know my size.

    Shoes: What is your shoe size? I take size ___ shoe / They're too big/small.

    (2 = 35, 3 = 36, 4 = 37, 5 = 38, 6 = 39, 7 = 41, 8 = 42, 9 = 43, 10 = 44, 11= 45, 12 = 46)

    Clothes: I take size ___    / Can I try this on? Where are the changing rooms?

    For women 8 = 36, 10 = 38, 12 = 40, 14 = 42, 16 = 44, 18 = 46

    For men 36 = 46, 38 = 48, 40 = 50, 42 = 52, 44 = 54, 46 = 56

    Your change! Your receipt!

    Asking your way in the street

    Always start with: 'Excuse me, please'

    Could you tell me the way to _____?

    How do I get to the pier / the sea front / the main street / the station / the chemist's / the post office?

    Is there a public toilet / a baker's / a newsagent's around here?

    Excuse me, where is the nearest _____?

    I am lost / I am looking for ___ / Can you show me on the map?

    You may hear:

    Keep going straight ahead / Straight on

    You have to turn round

    Turn right / turn left

    Keep going as far as ___

    Cross the street / Take the first/second on the right

    It's after/past the traffic lights

    Go past the church.

    Follow the ___ signs  / It's opposite the ___

    At the bank

    Where can I change money? I want to change 20 Euros into Pounds

     I'd like small notes, please.  / I need a receipt.

    Ordering drinks

    I would like ____ please.

    a black coffee / a white coffee / a tea (with milk/lemon) / a hot chocolate / herbal tea / a soda / a lemonade / a glass of tap water / a glass of mineral water / a fruit juice / an orange juice / half of shandy / half of lager / half of bitter / half of cider / etc.

    Anything else? Two pounds twenty, please. Thank you.  Here's your change.

    Saying goodbye

    Will you drive me/us to the coach park? = Will you give me/us a lift to the coach park?

    Are you paying for the cab / taxi?

    I've really enjoyed my stay.

    Thank you for your hospitality.

    Thanks for everything.

     

  • Consignes avant le départ.

    Par FRANCOIS CARRIE, publié le mardi 16 avril 2013 20:40 - Mis à jour le mercredi 17 avril 2013 12:23

     Voyage scolaire à Plymouth

     

    Départ du collège dans la nuit du samedi au dimanche 19 mai : rendez-vous devant le collège  dimanche à 01:30  h du matin.

    Départ à 02 :00h  route vers Roscoff.

    07 :15h présentation pour embarquement

    09 :15h  départ

    13 :30h arrivée à Plymouth

     

    Retour le vendredi 24 / 05/ 2013 au collège en fin de matinée.( vers 12h30h ou 13 :00h)

     

     

    Les élèves auront un sac ou une valise qui sera embarqué en soute dans le car et pour le voyage un petit sac (à dos ou pas) dans lequel ils auront leurs affaires personnelles, leur dossier pédagogique (prévoir une chemise en plastique et de quoi écrire), leur appareil photo et leur petit déjeuner du dimanche matin.

     

    Le repas de dimanche midi sera pris à bord du ferry et tous les autres repas jusqu’au retour seront pris en charge : les familles d’accueil nous donnent un repas froid pour la journée car nous sommes en excursion et servent un repas chaud le soir en famille, ainsi que le petit-déjeuner le matin. Le petit-déjeuner du vendredi sera servi à bord du ferry.

    Le seul repas que nous ne prenons pas en charge est le petit déjeuner du dimanche matin : soit vous donnez une petite somme d’argent pour que votre enfant s’achète ce qu’il souhaite à bord, soit il apporte son déjeuner (briquette de jus de fruit et viennoiserie par exemple).

     

    Le programme des visites comprend :

     

    Une visite guidée de la ville de Plymouth.

    Une excursion à Tintagel pour visiter le château du Roi Arthur.

    Une excursion à Torquay sur les traces d’Agatha Christie.

    Une promenade dans le parc de Dartmoor (accompagné par un guide).

    Une visite de Salisbury et de sa fameuse cathédrale.

    Un aperçu du port de Portsmouth d’où nous embarquons pour Saint Malo.

     

    Les anglais n’utilisant pas l’Euro, il faudra changer avant le départ en livre sterling l’argent de poche que vous donnerez à votre enfant : il pourra faire quelques achats lors des quartiers libres.  C’est l’occasion de rappeler qu’une conduite exemplaire est attendue de tous car les anglais sont particulièrement sévères avec les vols dans les magasins qui sont tous sous vidéosurveillance et que les voleurs sont immédiatement emmenés au poste et présentés ensuite à un juge pour mineurs, ce qui implique alors la présence de leurs parents…

    Nous rappelons aussi que lors des sorties scolaires le règlement intérieur du Collège s’applique aussi et que toute incivilité sera punie au retour, nous comptons sur la bonne tenue de tous nos petits ambassadeurs et sur leur savoir-vivre en toutes circonstances. 

     

    Un dossier pédagogique sera remis au départ et ramassé quelques jours après le retour, il sera noté et la note sera prise en compte dans la moyenne du trimestre.

    Nous restons à votre disposition pour répondre à toutes les questions via le carnet de correspondance de votre enfant.

     

    Les professeurs accompagnateurs.

     

Trier par
Catégories
Aucune catégorie définie
Auteurs